Saturday 12 January 2013

Phobia

Assalamualaikum..

     Pergh, tajuk dah macam filem phobia pulak... Semua orang ada benda atau perkara yang dia phobia kan? macam housemates aku, semuanya fobia dengan insects. Even yang paling konon-konon kental dan paling tak feminin dalam rumah pon bila ada belalang masuk rumah menjerit macam apa. huahaha *gelak jahat*  So today,let me tell ya what i'm phobic of..


1) Manusia fogging.
                                        credit to: encik google 

 Ye. ye aku fobia kat orang yang buat kerja murni suci hapuskan nyamuk aedes ni. Maafkan saya, pakcik fogging :'(. Kenapa? tengok tak baju dia pakai? nampak tak topeng yang dia pakai? dan nampak tak senjata pembunuhan mesin fogging yang dia bawak? Bagi aku diorg nampak macam alien baru turun ke bumi. *exaggerate gile*  Dari zaman aku budak kecik lagi,bila dengar je bunyi mesin ni dari jauh, jantung aku dah dup dap dup dap. bila ada depan mata, aku xsenang duduk.TAKUT. dan serta merta, kawasan sekitar akan berkabus penuh asap, ye lah dah nama pon fogging. Feeling dia ibarat berada kat tempat asing. Dan ketika fikiran tidak matang kanak-kanak riang aku dulu, aku selalu rasa nanti kene culik dengan alien ni. Haha.

2) Pakcik Potong Rumput.
                                      terima kasih encik google! :)

Aku pon xpaham apa salah diorang sampai aku fobia.huhu.Murni kot keje ni,bersih terus kawasan rumah tanpa lalang dan rumput macam rumah kene tinggal. Tapi aku takut kat diorang. sebab diorang macam penjahat pakai topeng tu.. Bila lalu dekat dengan diorang, aku akan try jalan jauh-jauh sikit,laju-laju sikit and dalam keadaan sedia kalau-kalau perlu lari..haha So far ada 2 orang je manusia yang potong rumput yang aku xtakut. Sorang tu, my Bapak. of course la xkan ayah sendiri pon nak takut.lagipun ayah xpakai topeng menakutkan tu. dan sorang lagi abg Naim, orang kampung yang ayah selalu upah potong rumput before ayah beli mesin sendiri.

3) Orang jual-jual.
Bukan, bukan orang jual-jual yang kat gerai- gerai tu.. tapi orang jual-jual yang datang dari rumah ke rumah tuuu. ke orang yang datang mintak derma ke.. kenapa? sebab Stranger. and u don't know if they are a bad or good person. And these day, there's a lot of people yang menipu. manalah tahu kan kot-kot diorang ni perompak ke perogol ke. kalau nampak diorang dari tepi jalan pon dah takut, lagikan kalau diorang beri salam kat depan rumah..Nak bukak pintu? memang xlah kann... nak tercabut jantung i sebab takut.haha


So kesimpulannya, handle phobia sebaik mungkin.. Setakat ni xde lagilah aku jerit menggila bila nampak diorang ni..lari sembunyi bawah meja ada lah. Haha. Korang pulak fobia apa?

Till meet again :)

No comments:

Post a Comment