Saturday 9 February 2013

Bakery

Assalamualaikum..

        Bakeri. Apa ada kat Bakeri? Of course lah benda-benda biasa macam roti, kek dan pastry. Tapi aku suka bakeri. Bau dia, rasa hangat bahang oven dia, dan suasana dia yang rileks. Buat aku rasa tenang je. Suatu masa dulu, aku pernah impikan untuk ada bakeri sendiri, dan aku masih lagi impikan perkara yang sama. Funny little thing. Belajar Diploma Sains, dan bercadang untuk further Degree in Biology, tapi nak bukak bakeri. Pada aku tak salah. Bakeri boleh jadi kerja sampingan aku. Because i just love it. Aku nak hasilkan kek yang cantik-cantik, yang amat tempting, dan akan buat orang gembira. A nice place yang orang boleh sit and read some books or having a nice chatting with their love ones, with a cup of tea and a slice of cake. Just like how they work on me. A slice of cake or a cupcake can make me calm and happy.

        How I'm gonna open up my own bakery?  Yang tu aku hold dulu. Because i need to focus on my Science for now. Since baking is so much my passion, kalau ada waktu terluang, baru aku boleh menambah ilmu baking tu. Just like when i choose to further study in science, aku cakap pada diri aku, yang itu boleh kejar bila-bila. Sebab dia ada kat mana-mana. Betul lah kan, sekarang banyak kursus baking. dan kebanyakkan yang berjaya pun mulanya dari bisnes kecil- kecilan dari rumah. Lets just go step by step and focus on one thing first.

       Aku cuma harap, suatu hari nanti cita-cita aku yang satu ni tercapai. Walaupun nanti hanya bisnes kecil- kecilan dari rumah. Dan yang pastinya nanti, aku nak yang ni ada kat dapur idaman aku.
     
                                       Idaman kalbu

    Feeling dia riang ria di hari raya kalau dapat mixer yang ni. Terus rasa dapur tu extra cantik. Terus je hari-hari rajin nak baking. Dan terus je sayang lebih-lebih kat orang yang belikan. Muehehe kalau ada yang nak belikan lah. Kalau tak I beli sendiri. Haha. Dah, nak pegi kira tabung bear kalau-kalau cukup nak beli ni sekarang. hehe. Bye!


Till meet again :)

2 comments:

  1. jom lah buka business dengan kita. bakery of course. :D

    ReplyDelete
  2. Deal! we're business partner! Just as we planned before. :)

    ReplyDelete