Friday 8 February 2013

It's so me.

Assalamualaikum..

     Hi everyone! My Chinese New Year holiday just begin. Like always, i'm stuck at Sarawak while both of my brother and in law going back to the hometown.. isk isk.. Redha je lah.. And I really miss shopping there.  Lagi- lagi bila beg kesayangan bawak pegi kuliah tiba-tiba buat hal. Mintak baru betullah. I know it's a right time beg tu nak buat hal sebab sales is everywhere..huuu rambang mata oi.. haha.

    Talking about shopping, I have my own habits during shopping time. Sape yang takde kan? and we're ladies, and we love shop. And we are very choosy with everything ( cakap cerewet sudah). Haha. :P
I remember last time when i went to buy a new shoes, I went for two shopping malls but i couldn't find a suitable one for me. That moment my friend just said, " I don't know how u gonna find your wedding shoes later. Nak cari kasut buat pegi kuliah pun susah, belum kasut kawin lagi". Haha. So true, tapi takpe, kawin nanti i custom made je kasut tu..

    I also found that shopping with friends ( especially male friend) is not as fun as I'm shopping with my family. Kenapa? sebab aku tak boleh pegang tangan diorang. Sebab aku memang suka pegang tangan orang kalau keluar jalan-jalan. Tu benda wajib aku buat lagi-lagi bila keluar dengan ibu dan ayah. I grown up with 4 brother which act like a bodyguard to me. So holding hands with them is a habit for me. Well, dulu lah kan sebelum ada kakak- kakak ipar. Sekarang samada diorang pegang tangan kakak ipar atau diorang dukung anak. Mueheheh bapak mithali diorang tu. *hey abang,rindu lah nak shopping pegang tangan dengan korg!*  Dan orang yang teman aku shopping selalunya kene jadi penasihat. Barang tu ok tak, bagus tak, sesuai tak, dan paling penting, lulus ke tak nak beli. This is very important sebab ayah ibu dan terutamanya abang-abang akan audit apa yang aku nak beli. Contohnya kalau baju tu tak labuh ke, ketat sangat ke, diorang memang tak luluskan lah.

    Bila dah pandai shopping sendiri, walaupun aku jauh dari diorang semua tapi benda pertama yang aku ingat ialah lulus ke tak beli barang tu pada pandangan diorang. Dan aku pun akan terbiasa tanya kat kawan-kawan yang teman shopping barang tu ok ke tak, sesuai ke tak and etc. dan aku hanya pegang tangan Nadia dan Viena je kalo jalan-jalan as they are my bestie here. And It's so me. The typical me. :)



Till meet again :)


No comments:

Post a Comment